آرایش جدید، آرایش ساده،آرایش صورت، آرایش چشم
0

مراقبت از موهای رنگ شده؛ نکات مهم برای نرم و شاداب نگه داشتن موهای رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده؛ نکات مهم برای نرم و شاداب نگه داشتن موهای رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده

هیچ چیز بدتر از این نیست که پول هنگفتی را در آرایشگاه برای رنگ کردن موهایتان خرج کرده باشید و بعد از یک هفته به دلیل مراقبت نکردن از آن، رنگ موها محو شود. حتی اگر در خانه و خودتان موهایتان را رنگ می‌کنید وقتی به رنگ عالی رسیدید، کار بعدی این است که مطمئن شوید که اقدامات مناسب را برای مراقبت از موهای رنگ شده انجام داده‌اید و از محصولات مناسب برای حفظ سلامت موها و جلوگیری از محو شدن رنگ مو استفاده می‌کنید. موهای تازه رنگ شده حداقل تا 72 ساعت پس از رنگ کردن نباید شسته شوند و باید از محصولات مو با محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش برای حفظ شادابی رنگ موهای خود استفاده کنید. با نکات و ترفندهایی که در ادامه به شما می‌گوییم، موهای رنگ شده شما تا مدت زیادی درخشش و نرمی ‌ابریشمی‌ که دوست دارید را خواهد داشت!

چگونه از موهای رنگ شده مراقبت کنیم؟

موهای رنگ شده تحت اکسیداسیون قرار گرفته است تا کوتیکول را باز کند و اجازه دهد رنگ در مو به منظور رسوب رنگ دائمی ‌ایجاد شود. اساساً، اگر حالت شیمیایی موهای شما تغییر کرده باشد، این امر صدق می‌کند و چون تغییر یافته است، تحت قوانین متفاوتی نسبت به موهای طبیعی عمل می‌کند. بنابراین برای حفظ سلامت و شادابی موهای رنگ شده لازم است که شما روش‌های مراقبت از موهای رنگ شده را بدانید؛ این روش‌ها و نکات عبارتند از:

1. بعد از رنگ کردن، 72 ساعت کامل موها را نشویید

هنگام رنگ کردن مو، لایه کوتیکول باز می‌شود و در نتیجه رنگ به راحتی به ساقه مو نفوذ می‌کند. وقتی موهای خود را خیلی زود بد از رنگ کردن می‌شویید، لایه کوتیکول ممکن است هنوز باز باشد که منجر به شسته شدن رنگ موها در آبکشی می‌شود. تقریبا سه روز طول می‌کشد تا لایه کوتیکول به طور کامل بسته شود؛ بنابراین هر چه بیشتر منتظر بمانید تا موهای خود را بعد از رنگ کردن شامپو کنید، رنگدانه‌ها زمان بیشتری دارند تا در کوتیکول مو فرو روند که به ماندگاری هرچه بیشتر بیشتر رنگ کمک می‌کند.

2. از شامپو و نرم کننده بدون سولفات استفاده کنید

سدیم لورت سولفات که به عنوان سولفات سدیم لورت اتر نیز شناخته می‌شود، نوعی شوینده آنیونی است که در بسیاری از محصولات مراقبت شخصی یافت می‌شود. این ماده برای کمک به ایجاد کف بیشتر به شامپوها و نرم کننده‌های مو اضافه می‌شود. اما استفاده از محصولات دارای سولفات‌، موجب از بین رفتن چربی و رطوبت طبیعی موها می‌شود که می‌تواند رنگ موهای زیبای شما را نیز که زمان و هزینه زیادی را برای رسیدن به آن در آرایشگاه صرف کرده‌اید، از بین ببرد.

بنابراین بهتر است برای مراقبت از موهای رنگ شده، از شامپو، نرم‌کننده و ماسک موی بدون سولفات استفاده کنید تا رنگ موهایتان کمرنگ نشود. چه موهای وز، مجعد، صاف یا حتی نازک داشته باشید، شامپو و نرم‌کننده بدون سولفات برای انواع موهای رنگ شده وجود دارد. ماسک مو بدون سولفات یک گزینه‌ عالی برای مراقبت بعد از رنگ مو است که با هفته‌ای یک‌بار استفاده از آن، در واقع یک درمان نرم‌کننده عمیق را به روتین موهای خود اضافه می‌کنید تا درخشندگی بیشتری داشته باشد و موهایتان نرم شود! پیشنهاد ما به شما استفاده از ماسک موی تکنیکا برند ونتی پیو ساخت ایتالیا میباشد.

3. هنگام شامپو زدن دمای آب را کم کنید

اگرچه دوش آب گرم برای بیشتر افراد احساس شگفت‌انگیزی دارد، اما برای رنگ موهای شما چندان عالی نیست. هنگام شستن مو با آب داغ، کوتیکول موها باز شده و رنگ موها در حین شامپو کردن موهایتان شسته می‌شود. بنابراین یکی از مهم‌ترین نکات مراقبت از موهای رنگ شده این است که برای اینکه نبینید تمام رنگ مو از مجرای فاضلاب پایین می‌رود، سعی کنید شامپو را با آب ولرم یا کمی گرم و نه داغ شامپو کنید و بعد از زدن نرم‌کننده با آب سرد بشویید. آب گرم به شامپو و نرم‌کننده اجازه نفوذ و تمیز کردن را می‌دهد، در حالی که آب سرد به محفوظ ماندن رطوبت حاصل از نرم‌کننده کمک می‌کند و در عین حال با بستن کوتیکول مو از محو شدن رنگ جلوگیری می‌کند.

4. موهای خود را کمتر بشویید

اگر می‌خواهید رنگ موهایتان ماندگاری بیشتری داشته باشد به خصوص اگر رنگ فانتزی دارید، باید از شستن هر روز موهایتان اجتناب کنید. با شستن زیاد موها نه تنها چربی‌های طبیعی را که مرطوب کننده هستند و رنگ موهایتان را شاداب نگه می‌دارند از بین می‌برید، بلکه هر بار که موهایتان را می‌شویید مقداری از رنگ موهایتان را نیز می‌شویید. سعی کنید موهای خود را یک روز در میان یا حتی بهتر است 2 تا 3 بار در هفته بشویید تا رنگ موهایتان ثابت بماند.

اگر موهایتان به شدت چرب است یا زیاد ورزش و در نتیجه عرق می‌کنید و باید مرتب موهایتان را بشویید، پیشنهاد می‌کنیم برای مراقبت بعد از رنگ مو شامپوی خود را با نرم‌کننده مخلوط کنید. این کار باعث می‌شود شامپو سایش کمتری داشته باشد و رنگ موها را طولانی‌تر نگه دارد. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، از اصول مراقبت از موهای رنگ شده استفاده از شامپو بدون سولفات است؛ برای مشاهده قیمت شامپو بدون سولفات ونتی پیو روی لینک کلیک کنید.

5. گاهی از شامپوی خشک استفاده کنید

گاهی سعی کنید موهای خود را به روش معمول نشویید و به جای آن از شامپوهای خشک مناسب موهای رنگ شده استفاده کنید. اینها موهای شما را شاداب می‌کند و بدون نیاز به شستن به نظر می‌رسد که موهایتان را به تازگی آراسته‌اید. همچنین می‌توانید شامپوهای خشک رنگی را امتحان کنید تا بدون نیاز به مراجعه به سالن، رنگ موهای خود را تغییر دهید.

6. استفاده از روغن برای مراقبت بعد از رنگ مو

موهای رنگ شده و تحت درمان شیمیایی برای جلوگیری از آسیب و از دست دادن مواد مغذی موها، نیاز به آبرسانی و محافظت بیشتر در برابر نور خورشید دارند. هیدراتاسیون نکته کلیدی برای نگهداری موهای رنگ شده است، بنابراین لازم است رطوبت موها را با روغن مو یا سرم حفظ کنید. روغن آرگان به دلیل این‌که بسیار سبک است و موها را ابریشمی و براق می‌کند بدون اینکه چرب یا سنگین باشد، بهترین نوع روغن برای موها به‌خصوص موهای رنگ شده است. شما می‌توانید برای خرید روغن آرگان، به سایت ونتی پیو مراجعه کنید تا بهترین و خالص‌ترین محصول موجود در بازار را تهیه کنید.

7. تاثیر اسپری محافظ در برابر حرارت را دست کم نگیرید

قبل از حالت دادن به موهای خود اجازه دهید تا حد امکان در هوا خشک شوند. هنگامی‌ که عجله دارید و باید سریع موهایتان را سشوار کنید، حتما قبل از حالت دادن موها با ابزار مو از اسپری محافظ حرارت استفاده کنید و دمای سشوار یا اتوی خود را پایین نگه دارید، زیرا می‌تواند رنگ شما را محو کند.

گرما رنگ و آبرسانی را از بین می‌برد و منجر به آسیب‌دیدگی موها می‌شود. برای کمک به جلوگیری از بروز این مشکلات و به عنوان یکی از موثرترین مراقبت‌های بعد از رنگ مو در هنگام استفاده از ابزارهای داغی مثل سشوار یا اتو مو، سعی کنید قبل از شروع به کار از یک اسپری محافظ حرارتی مخصوص مو استفاده کنید. اسپری‌های محافظ حرارت موجب حفظ رطوبت در داخل مو می‌شود، قسمت بیرونی مو را صاف کرده و در کل به حفظ رنگ موها کمک می‌کند.

8. موهای خود را برای فرآیند رنگ بعدی آماده کنید

یک روز قبل از رنگ کردن مجدد موهایتان در آرایشگاه از شامپوی شفاف‌کننده استفاده کنید. این کار باعث می‌شود هر گونه روغن و محصولی که می‌تواند مانع نفوذ رنگ مو به عمق کوتیکول موهای شما شود، از بین برود. برای اطمینان از سالم ماندن و استحکام موهایتان، حداقل 4 هفته فاصله بین رنگ کردن مجدد مو را توصیه می‌کنیم. وقتی رنگ را انجام می‌دهید، 20 دقیقه اول رنگ را روی ریشه‌هایتان نگه دارید، سپس رنگ را بکشید و بگذارید 5 دقیقه آخر بماند تا رنگ نوک موها تازه شود.

9. کلاه شنا برای مراقبت از موهای رنگ شده در استخر ضروری است

کلر یک ماده سفید کننده شیمیایی است که استخرها را تمیز می‌کند؛ اگر راه‌های مراقبت از موی رنگ شده را ندانید قطعا به راحتی رنگ موهای شما در استخر محو می‌شود. موهای بلوند در اثر کلر موجود در آّب استخر مستعد تغییر رنگ مایل به سبز هستند، در حالی که سایه‌های تیره‌تر ممکن است کدر شده، خشک شوند و درخشندگی خود را از دست بدهند. بنابراین، اگر می‌خواهید به استخر بروید، کلاه شنا را امتحان کنید! همچنین افزودن نرم‌کننده به موها و قرار دادن آن در کلاه، رنگ شما را از کشیده شدن توسط نمک و کلر نجات می‌دهد؛ نرم‌کننده در واقع یک مانع روی ساقه مو ایجاد می‌کند تا کلر به آن نفوذ نکند.

10. با تغذیه خوب، سلامت و زیبایی موهای رنگ شده را تضمین کنید

سلامتی و زیبایی موها از درون شروع می‌شود، بنابراین موهای خود را از داخل به بیرون تغذیه کنید. رژیم غذایی سرشار از ماهی‌های چرب مانند سالمون، موهای شما را با اسیدهای چرب امگا 3 تغذیه کرده و آن را درخشان و قوی می‌کند. مصرف ویتامین‌هایی که برای سلامت مو ضروری هستند؛ با خوردن گردو نیز ویتامین E دریافت می‌کنید که موجب مبارزه با خشکی و شکننده شدن موها می‌شود. ویتامین C در موادی مانند مرکبات یافت می‌شود و برای حفظ سلامت پوست سر مهم است. بیوتین موجود در هویج، زرده تخم مرغ و سالمون به قوی و براق شدن موهای شما کمک می‌کند. اگر نمی‌توانید غذاهای حاوی این ویتامین‌ها را بخورید، مکمل‌ها را فراموش نکنید.

روتین مراقبت از موی رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده

مهمترین بخش مراقبت از موهای رنگ شده شامل پرهیز از محصولات حاوی سولفات‌ها (SLS یا SLES)، پارابن‌ها و کلرید سدیم است. موهای رنگ شده تمایل دارند که خشک شوند، بنابراین استفاده از شامپوی مغذی که روی تارهای رنگ شده ملایم باشد، بسیار مهم است. کلرید سدیم که نمک است در برخی از فرمول‌های شامپو نیز یافت می‌شود باث خشکی بیشتر موها شده و حتی می‌تواند بر رنگ مو تأثیر بگذارد یا آن را محو کند.

آموزش یک ماسک موی خانگی برای حفاظت از موهای رنگ شده

اینترنت پر از جدیدترین ترندهای رنگ مو است و هر ترند بهتر از ترند بعدی است. با این حال، پلتفرم‌های بسیار کمی‌ وجود دارند که در مورد حفظ رنگ مو صحبت می‌کنند. ما اینجا هستیم تا نکات تخصصی خود را با شما در میان بگذاریم که ماندگاری رنگ موهای شما را تضمین می‌کند. یکی دیگر از عوارض جانبی رنگ کردن موها آسیب پروتئینی است که به موهای شما وارد می‌شود؛ یکی از اثربخش‌ترین درمان‌ها برای مبارزه با این آسیب استفاده از یک ماسک خانگی است که به راحتی می‌توانید خودتان در منزل با مواد اولیه بسیار ابتدایی تهیه کنید.

هنگام رنگ کردن موها و به خصوص رنگ و مش، وقتی موهایتان شروع به کشیده شدن و کنده شدن می‌کنند، نیاز شدیدی به پروتئین دارند. تنها راه حل این مشکل، تغذیه مو با پروتئین است و احتمالا می‌دانید که تخم مرغ مملو از پروتئین‌هایی است که به تغذیه موهای شما کمک می‌کند. شواهد نشان می‌دهد که سس مایونز موخوره را رام و موهای شما را صاف می‌کند. بنابراین، استفاده منظم از این پک مو ممکن است به ترمیم آسیب پروتئین و بازیابی سلامت موهای رنگ شده شما کمک کند. در اینجا یک ماسک پروتئین ساده DIY وجود دارد که می‌توانید آن را امتحان کنید.

مواد لازم:

  • 1 عدد تخم مرغ
  • 2 قاشق غذاخوری سس مایونز

زمان تهیه:

45 دقیقه

طرز تهیه:

  • در یک کاسه، یک تخم مرغ کامل و دو قاشق غذاخوری سس مایونز را با هم بزنید تا مخلوط یکدستی به دست آید.
  • مخلوط را روی موهای خود بمالید و سعی کنید بیشتر روی نوک موهایتان تمرکز کنید.
  • هنگامی ‌که تمام موهای شما با ماسک پوشانده شد، آن را حدود 45 دقیقه استراحت دهید.
  • موهای خود را با یک شامپوی ملایم بدون سولفات و آب خنک بشویید.
  • این کار را یک بار در هفته تکرار کنید.

ماندگاری رنگ مو چقدر است؟

ماندگاری رنگ مو بر اساس عوامل مختلفی مانند نوع رنگ مورد استفاده، روش‌های مراقبت از مو و سرعت رشد مو می‌تواند متفاوت باشد. رنگ‌های نیمه دائمی ‌معمولاً حدود 4 تا 6 هفته ماندگاری دارند و با هر شستشو به تدریج محو می‌شوند. رنگ‌های دائمی ‌می‌توانند تا زمانی که رشد موی جدید اتفاق می‌افتد، یعنی حدود ۶ تا ۸ هفته دوام بیاورند. با این حال، شادابی ممکن است به مرور زمان کاهش یابد و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، حالت دادن موها با گرما و محصولات نامناسب مو می‌تواند محو شدن مو را تسریع کند.

شامپو زدن مکرر نیز طول عمر رنگ را کوتاه می‌کند. به یاد داشته باشید، رنگ‌های فانتزی یا غیر متعارف ممکن است سریع‌تر از سایر رنگ‌های طبیعی محو شوند. برای افزایش طول عمر موهای رنگ شده خود، به نکاتی که در این مقاله اشاره شد توجه داشته باشید.

رنگ کردن موها چه آسیبی به مو وارد می‌کند؟

مراقبت از موهای رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده

رنگ موی دائمی ‌اغلب حاوی آمونیاک یا مواد شیمیایی مشابه آن و پراکسید برای باز کردن کوتیکول‌های مو برای رسیدن به قشر و سفید کردن رنگدانه‌های طبیعی است. موهایی که بیش از حد تحت درمان با این مواد شیمیایی قرار می‌گیرند، درخشندگی خود را از دست می‌دهند و به‌طور نگران‌کننده‌ای از بین می‌روند و به اصطلاح می‌سوزند. اگرچه موهای سوخته را می‌توان تا حدی با درمان‌هایی مثل کراتین، پروتئین‌تراپی، بوتاکس مو یا محصولات تخصصی احیا کرد؛ اما گاهی مرهم واقعی و تنها گزینه باقی‌مانده قیچی و کوتاه کردن موها است.

رنگ مو اگر حاوی پارافنیلن دیامین باشد، ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک شود؛ به خصوص در افرادی که درماتیت تماسی دارند و به ویژه در معرض واکنش به مواد شیمیایی رنگی هستند. اگر بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس دارید نیز ممکن است رنگ آمیزی برای شما مناسب نباشد.

رنگ‌های دائمی ‌می‌توانند باعث خارش، تحریک پوست، قرمزی یا تورم روی پوست سر یا سایر نواحی حساس اطراف صورت و گردن شوند. نداشتن یک واکنش آلرژیک در گذشته به این معنی نیست که در آینده نیز دچار آن نخواهید شد. هر چه بیشتر موهای خود را رنگ کنید، احتمال بروز واکنش‌های نامطلوب بیشتر می‌شود.

در صورت امکان بهتر است که رنگ موی نیمه دائمی را انتخاب کنید. اگرچه این‌ها موقتی بوده و ماندگاری کمتری دارند، اما به اندازه رنگ موهای دائمی ‌حاوی مواد شیمیایی مضر نیستند. همچنین به یاد داشته باشید که همیشه یک تست پچ انجام دهید تا بتوانید از واکنش آلرژیک احتمالی جلوگیری کنید؛ و البته حتما یک تست تار مو برای کمک به تعیین اینکه آیا موهای شما به اندازه کافی سالم هستند که رنگ شوند، انجام دهید.

بهتر است موهای خود را به صورت حرفه‌ای و در سالن رنگ کنید؛ رنگ‌آمیزی در خانه به دلایل زیادی می‌تواند خطرناک باشد. توجه داشته باشید که از مواد شیمیایی رنگ مو باید در محیطی با نور و تهویه مناسب استفاده کنید؛ تهویه ضعیف می‌تواند چشم‌ها و مجاری تنفسی شما را تحریک کند.

سخن پایانی

هر چه بیشتر موهای خود را دکلره یا رنگ کنید، متخلخل تر می‌شوند؛ بنابراین هر چند وقت یک بار به موها استراحت داده و اجازه دهید موهای شما به رنگ طبیعی خود درآیند. اگر ریشه‌های شما شروع به نمایان شدن کرده است، به جای رنگ کردن مجدد کل موهایتان، یک رنگ ریشه می‌تواند راه‌گشا باشد. برای تهیه محصولات تخصصی موهای رنگ شده و از همه مهم‌تر شامپو بدون سولفات و روغن آرگان به وب‌سایت ونتی پیو مراجعه کنید. استفاده از محصولات معتبر و اصل، سلامتی و زیبایی موهای رنگ شده شما را تضمین می‌کند.

رپورتاژ آگهی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع، مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *