آرایش جدید، آرایش ساده،آرایش صورت، آرایش چشم
3

ماسک صورت و نکات مهم در مورد آن

ماسک صورت و نکات مهم در مورد آن

ماسک صورت و نکات مهم در مورد آن. در این مقاله می خواهیم در مورد یکی از محبوب ترین محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی یعنی ماسک صورت صحبت کنیم و به طور کلی شما را با عملکرد و کارایی آن آشنا کنیم. علاوه بر این، انواع مشکلات پوستی مرتبط با ناحیه صورت را ارزیابی خواهیم کرد تا به اهمیت استفاده از ماسک های مخصوص صورت پی ببریم. همچنین نحوه استفاده صحیح از این محصولات را توضیح خواهیم داد.

ماسک صورت و نکات مهم در مورد آن

ماسک صورت و نکات مهم در مورد آن

Face mask and important tips about it

مطالعه بیشتر:

مراقبت پوست – بایدها و نبایدها

چرا مراقبت از پوست اینقدر مهم است؟

قبل از اینکه در مورد مشکلات پوستی و بهترین انواع ماسک های صورت صحبت کنیم، ابتدا می خواهیم شما را از اهمیت مراقبت از پوست آگاه کنیم.

پوست عضوی است که تاثیر زیادی بر چهره افراد دارد و می توان گفت یکی از عوامل اصلی سنجش زیبایی است. اما در مقابل، پوست حساس ترین قسمت بدن نیز نامیده می شود، بنابراین در کمترین شرایط نامطلوب تغییرات محسوسی در آن ایجاد می شود.

به همین دلیل است که درک صحیح و توانایی نگهداری و مراقبت از پوست بسیار مهم و ضروری است. تغذیه سالم، تغذیه مناسب، ورزش منظم و تغذیه سالم و کامل از مهم ترین اجزای پوستی صاف و کامل است که هر کدام به نوبه خود مفید و موثر هستند.

ماسک صورت و نکات مهم در مورد آن

ماسک صورت و نکات مهم در مورد آن

مهمترین عوامل آسیب رساندن به پوست

زیاده روی در مصرف شکر: مصرف زیاد شکر تاثیر زیادی بر وضعیت صورت دارد و بدن از بسیاری جهات ما را نسبت به این عادت اشتباه هشدار می دهد. مصرف زیاد شکر باعث تیره و خاکستری شدن رنگ صورت می شود.

در صورت مصرف زیاد شکر به زودی شاهد نوعی نازک شدن پوست، چرک سفید دردناک، سیاهی دور چشم و چین و چروک روی پیشانی خواهید بود. علاوه بر این، شکر زیاد، خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش می دهد.

این علائم به ویژه نتیجه قند اضافی در محصولات شیرین صنعتی است. توصیه می شود از مصرف زیاد شکر خودداری کنید زیرا برای سلامت عمومی بدن مضر است.

توقف تولید کلاژن در پوست: دیر یا زود تولید کلاژن در بدن در همه افراد متوقف می شود. اما در چه سنی این اتفاق می افتد و چین و چروک ها چقدر زود ظاهر می شوند به عوامل ژنتیکی بستگی دارد. اما از 30 سالگی به بعد تولید کلاژن در پوست معمولا 1 درصد کاهش می یابد.

این مقدار به مرور زمان کاهش می یابد. بنابراین بعد از 40 سالگی، تولید کلاژن در پوست به شدت کاهش می یابد. این مورد بیشتر در زنان یائسه موثر است و خود را نشان میدهد. بنابراین تولید کلاژن در بدن تقریبا به صفر می رسد.

کلاژن یک رشته پروتئینی است که در فضای بین سلول ها وجود دارد. این پروتئین های ساختاری یک شبکه قوی در لایه درم پوست تشکیل می دهند. این مش از روی هم افتادن لایه های پوست جلوگیری می کند و پوست می تواند سفت بماند. بنابراین با وجود کلاژن، پوست چروک نمی شود.

ماسک صورت و نکات مهم در مورد آن

ماسک صورت و نکات مهم در مورد آن

آیا استفاده از ماسک راه حل خوبی است؟

راه های زیادی برای رفع مشکلات پوستی و رفع چین و چروک وجود دارد که در ابتدای این مقاله به آن ها اشاره کردیم. اما در این بین استفاده از ماسک صورت به دلیل سادگی و قیمت مناسب ممکن است گزینه بهتر و منطقی تری نسبت به سایر روش های ذکر شده باشد.

ماسک صورت و این محصولات موادی هستند که عمدتاً برای پاکسازی و آبرسانی پوست استفاده می شوند و معمولا استفاده از آنها زمان زیادی نمی برد. در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی های ماسک صورت آشنا شوید.

انواع ماسک صورت

این محصولات مراقبتی بسیار متنوع هستند و برای انواع پوست با گروه های سنی مختلف طراحی شده اند. به عنوان مثال، برخی خاصیت سفید کنندگی دارند و برخی برای جلوگیری از جوش استفاده می شوند. از نظر روش ساخت ماسک صورت را می توان به 4 دسته اصلی تقسیم کرد:

ماسک های نیمه حرفه ای که اغلب در آرایشگاه ها و سالن های مراقبت از پوست استفاده می شود.

ماسک های دست ساز یا DIY که دست ساز هستند و توسط افراد خانه ساخته می شوند.

ماسک های تجاری فروخته شده در فروشگاه های آنلاین و داروخانه ها.

ماسک صورت و نکات مهم در مورد آن

ماسک صورت و نکات مهم در مورد آن

ویژگی های استفاده از ماسک صورت

– روشن شدن رنگ پوست: ماسک های صورت نقش مهمی در روشن شدن رنگ پوست، از بین بردن تیرگی پوست و جریان خون بهتر به پوست شما دارند و ساختار و رنگ پوست را بهبود می بخشند. علاوه بر این، ماسک های صورت غدد عرق را برای ترشح بیشتر تحریک می کنند که منجر به افزایش اکسیژن رسانی به پوست می شود.

– آبرسانی عمیق پوست: ماسک صورت می تواند به تامین رطوبت برای انواع پوست به خصوص پوست های خشک و کم آب کمک کند. آب از طریق ماسک به لایه اپیدرمی پوست نفوذ می کند و پوست را نرمتر می کند و خاصیت ارتجاعی یا انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهد. هنگامی که پوست شما هیدراته شده و به خوبی مرطوب می شود، آرایش بهتر روی پوست شما می نشیند. همچنین باعث شادابی و طراوت صورت می شود.

-کاهش چین و چروک با ماسک های لایه بردار: استفاده منظم از ماسک های صورت می تواند علائم پیری مانند خطوط پوست، چین و چروک و لکه های قهوه ای و غیره را کاهش دهد. استفاده از اسکراب یا اسکراب ملایم به دلیل دانه های ریز موجود در این محصولات به پاکسازی سلول های مرده پوست و کاهش و از بین رفتن خطوط سطحی و صاف شدن پوست کمک می کند.

-سفت کننده پوست: پوست شل می تواند شما را مسن تر از آنچه هستید نشان دهد. پوست شل را می توان به راحتی با استفاده منظم از ماسک صورت درمان کرد. انواع خاصی از ماسک‌های صورت وجود دارند که به افزایش تولید کلاژن کمک می‌کنند و از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند که به تدریج منجر به سفتی، استحکام و طراوت بیشتر پوست شما می‌شود.

-از بین بردن استرس: علاوه بر موارد ذکر شده، ماسک صورت به آرامش شما نیز کمک می کند. وقتی ماسک را روی صورت خود می گذارید مدتی استراحت می کنید. این به شما کمک می کند تا از شر استرس خلاص شوید و زمانی که در مسیر سلامتی خود هستید احساس خوبی داشته باشید.

ماسک صورت و نکات مهم در مورد آن

ماسک صورت و نکات مهم در مورد آن

چند نکته مهم در مورد استفاده از ماسک

1- ابتدا آرایش را از روی پوست خود پاک کنید. سپس بهتراست برای استفاده از ماسک صورت در یک مکان گرم و مرطوب مانند حمام آن راقرار دهید تا منافذ پوست باز شود. حتی می توانید بعد از حمام صورت خود را چرب کنید تا سلول های مرده از بین برود و راه برای ورود مواد فعال به ماسک باز شود.

2- مدت زمان استراحت ماسک روی صورت 10 تا 20 دقیقه است. اگر از ماسک مرطوب کننده یا تقویت کننده استفاده می کنید، می توانید مدت بیشتری روی صورت خود بگذارید، اما در مورد ماسک های لایه بردار یا روشن کننده، باید بعد از 10 تا 20 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. در غیر این صورت احتمال آسیب و حساسیت پوستی وجود دارد.

3- تاثیر استفاده از چند ماسک در طول هفته بهتر از یک نوع ماسک خواهد بود. بهتر است 3 نوع ماسک مرطوب کننده، روشن کننده و جوان کننده را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید و در طول هفته به طور مداوم از آنها استفاده کنید. می توانید هر روز از ماسک های مرطوب کننده استفاده کنید، اما بیشتر از دو بار در هفته از ماسک های لایه بردار و روشن کننده استفاده نکنید.

4- به جز ماسک زیر چشمی ، هرگز از ماسک صورت دور چشمی که پوست آن بسیار نازک و حساس است استفاده نکنید زیرا در غیر این صورت احتمال تورم و سوزش چشم وجود دارد.

امید است با این نکات از اهمیت ماسک های صورت در لوازم آرایشی غافل نشوید و پوستی شاداب و درخشان داشته باشید.

برای مطالعه بیشتر

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع، مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. 먹튀검증 گفت:

    검증사이트 사용으로 사설 토토& 온라인카지노 먹튀를 예방하세요.

  2. Roger Ebert گفت:

    Thank you for the auspicious writeup It in fact was a amusement account it Look advanced to more added agreeable from you By the way how could we communicate

  3. Dawson Hansen گفت:

    Fantastic site A lot of helpful info here Im sending it to some buddies ans additionally sharing in delicious And naturally thanks on your sweat