آرایش جدید، آرایش ساده،آرایش صورت، آرایش چشم
0

آرایش دخترانه ساده و تفاوت آن با آرایش زنانه

آرایش دخترانه ساده

آرایش دخترانه ساده و تفاوت آن با آرایش زنانه

آرایش دخترانه ساده

آرایش دخترانه ساده

Simple girly makeup and how it differs from feminine makeup

زیبایی موجب تقویت اعتماد به نفس می‌شود؛ به همین دلیل، تمام بانوان دوست دارند ظاهری زیبا و جذاب داشته باشند و حس خوب درخشش در محافل مختلف را تجربه کنند.

تحقیقات نشان می‌دهند که آرایش چشم در ۴۵۰۰ سال قبل از میلاد نیز وجود داشته است، که خود نشان می‌دهد زیبایی و آرایش کردن از دیرباز مورد توجه بانوان در هر سن و سالی بوده است. آرایش زنان، آرایش نو عروسها و آرایش دخترانه ساده از دوران باستان نیز جزو عادات زنانه بوده است.

بیشتر بخوانید:

آرایش صورت + نکات بسیار آموزنده

عشق ۲۵ آرایش ناخن دخترانه فشن

صفحه آرایش

آرایش دخترانه را آرایش لایت یا اروپایی نیز می‌گویند، که این روزها بسیار مرسوم شده است. در آرایش لایت، همان طور که از نامش پیداست، آرایش با رنگهای روشن و ملایم همراه است، که در آن همه چیز طبیعی به نظر می‌آید.

بنا بر نظر جودی مورس، متخصص میکاپ: بسیاری از بانوان بدون میکاپ احساس لختی می‌کنند، اما اگر مراحل آرایش به درستی انجام نشود، ظاهری تصنعی برای صورت و آرایش پدید خواهد آمد.

آرایش دخترانه ساده

آرایش دخترانه ساده

لوازم آرایشی مورد نیاز برای آرایش دخترانه ساده

برای این که پس از آرایش دخترانه ظاهری طبیعی و جذاب داشته باشید، لازم است به موارد و تکنیک های آن توجه کنید. دقت کنید که در این مدل آرایش لزوماً از همه مواد آرایشی نباید استفاده کنید، چون باید طبیعی، ملایم و ساده به نظر برسید.

به این ترتیب، علاوه بر این که صورت شما به زیباترین حالت ممکن نمایش داده خواهد شد، چهره شما نیز تغییر قابل توجهی نخواهد کرد.

در مجموع، برای این آرایش دخترانه می‌توانید از لوازم آرایشی پایین استفاده کنید:

پرایمر – آرایش دخترانه ساده

قبل از شروع آرایش ازپرایمر استفاده کنید. پرایمر علاوه بر این که نقش قابل توجهی در زیرسازی مدل آرایش دخترانه و بستن منافذ صورت دارد، پوستی یکنواخت نیز به شما هدیه می‌دهد.

کانسیلر – آرایش دخترانه ساده

آرایش دخترانه معمولاً در سن و سالی انجام می‌شود که شخص با جوش و جای جوش صورت دست و پنجه نرم می‌کند. بنابراین، بعد از زدن پرایمر و خشک شدن آن، از کانسیلر مربوط به رنگ پوست خود برای پوشاندن لکه‌ها و جوشهای صورت استفاده کنید.

توجه داشته باشید که بهتر است رنگ کانسیلر یک الی دو درجه از رنگ پوست روشنتر باشد.

آرایش دخترانه ساده

آرایش دخترانه ساده

خط چشم

خط چشم از مهمترین و جذابترین اجزای آرایش دخترانه به حساب می‌آید. در آرایش ساده دخترانه  استفاده از مداد چشم و خط چشم مات بیشتر توصیه می‌شود.

خط چشم های مات هم جلوه‌ای زیباتر به چشم می‌دهند و هم سن شما را بیشتر نشان نمی‌دهند. خط چشم دخترانه دارای بیش از سی نوع مختلف، از جمله خط چشم با مداد و سایه مشکی، خط چشمهای دنباله دار، خط چشم همراه با سایه اکلیلی، خط چشمهای رنگی و خط چشم گربه‌ای و … است.

رژ لب

شاید استفاده رژ لب کاری بسیار ساده به نظر آید، اما اگر به درستی از لب های خود مراقبت نکنید یا رژ لب را به درستی استفاده نکنید، آرایش دخترانه هم جلوه زیبایی به چهره شما نخواهد بخشید.

برای این منظور، به طور روزانه از بالم های لب استفاده کنید تا لب هایتان را لایه برداری کند و دچار خشکی لب نشوید. رژ لب معمولاً مرحله آخر در تمامی متدهای آرایشی است. البته برخی از خانم ها در بعضی موقعیت ها آرایش خود را فقط با زدن یک رژ لب خلاصه می‌کنند.

انتخاب رنگ رژ لب برای آرایش دخترانه بسیار مهم است، به این طریق آرایش سن و سالتان را بیشتر نشان نمی‌دهد. در آرایش ساده دخترانه برای مهمانی استفاده از برق لب و رژ لبهای صورتی و رنگهای روشن بیشتر توصیه می‌شود.

البته استفاده از رژ لبهای مایع براق یا برق لب روی رژ لب برای دختران گزینه مناسبی است. به این ترتیب، در کنار جذاب کردن لب ها، آرایش دخترانه‌تان هم سنتان را کمتر نشان دهد.

آرایش دخترانه ساده

آرایش دخترانه ساده

اما اگر خود به شکل طبیعی لب های برجسته‌ای دارید، بهتر است بیشتر از رژ لب های مات استفاده کنید. اگر آرایش چشم شما روشن است از رژ لب هایی مانند زرشکی و قرمز استفاده کنید که از رنگ آرایش چشم هایتان تیره‌تر است.

اما اگر دوست دارید رنگ چشمتان تیره باشد، از رژ لب های با رنگ روشن مانند بژ، کالباسی، صورتی و… استفاده کنید.

ریمل – آرایش دخترانه ساده

در آرایش دخترانه نباید از حجم زیادی از ریمل استفاده کنید. دختران جوانی که دارای مژه‌های بلند و پرپشت هستند، می‌توانند از ژلهای بی رنگ مخصوص مژه استفاده کنند. همچنین، برای فانتزی و زیبا کردن آرایش خود می‌توانید از ریمل های رنگی استفاده کنید.

هنگام استفاده از ریمل فقط مژه‌های بالا را ریمل بزنید. دخترانی که دارای مژه‌های کوتاه هستند، باید در هنگام آرایش دخترانه ساده از ریملهای ژلهای بلند کننده استفاده کنند.

این نوع ریملها دارای برسهایی با موها و پرزهای بسیار ریز هستند. برای مژه‌های بلند نیز از ریملهای حجم دهنده استفاده کنید.

آرایش دخترانه ساده

آرایش دخترانه ساده

پاک کننده آرایش

از آنجا که پوست صورت دختران جوان بسیار حساس و نازک است، باید قبل از خواب یا برگشتن از مهمانی، عروسی، تولد و یا هر جایی که برای آن آرایش کرده‌اید، صورت خود را کامل پاک کنید.

این پاک کننده‌ها تنوع بالایی دارند و باید توجه کنید که دچار سردرگمی نشوید. بهتر است از محصولی برای آرایش ساده دخترانه خود استفاده کنید که علاوه بر بالا بودن میزان پاک کنندگی، یعنی پاک کردن  صورت به طور عمقی، از خشکی بیش از حد پوست نیز جلوگیری نماید.

نکاتی برای داشتن پوستی زیبا

رعایت نکات پایین به تمام کسانی که دوست دارند پوستی زیبا و جذاب داشته باشند، کمک خواهد کرد:

  • آب فراوان بنوشید.
  • از محصولات آرایشی مرغوب استفاده کنید.
  • سبزیجات سبز رنگ بیشتر مصرف کنید.
  • صورت خود را قبل از خواب بشویید.
  • گوشت قرمز کمتر مصرف کنید.
  • هفته‌ای یک بار از ماسک های خانگی استفاده کنید.
  • صورت خود را به طور روزانه ماساژ دهید.
  • پوست خود را همیشه مرطوب نگه دارید.

تفاوت آرایش دخترانه ساده با آرایش زنانه

در آرایش ساده دخترانه انتخاب رنگ، مقدار و نحوه استفاده از آن با آرایش زنانه متفاوت است. در آرایش زنانه، آرایش غلیظ و تیره‌تر است. لیکن، آرایش ساده دخترانه در کنار تقویت زیباییها و جذابیت صورت، حالت طبیعی آن را نیز حفظ می‌کند.

آرایش ساده دخترانه

آرایش ساده دخترانه

 

آرایش غلیظ چهره فرد را تغییر می‌دهد و معمولاً بعد از چند ساعت باید تمدید شود.

مزیت دیگر آرایش ساده دخترانه این است که می‌توانید با این سبک آرایش به راحتی در تمامی اماکن عمومی، ادارات، مجالس جشن، مهمانی ها و … حضور داشته باشید؛ در حالی که با آرایش غلیظ نمی‌توانید.

بیشتر بخوانید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع، مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *