آرایش جدید، آرایش ساده،آرایش صورت، آرایش چشم
0

کانسیلر چیست و چگونه استفاده می شود؟

کانسیلر چیست و چگونه استفاده می شود؟

کانسیلر چیست و چگونه استفاده می شود؟

کانسیلر چیست و چگونه استفاده می شود؟

کانسیلر چیست و چگونه استفاده می شود؟

What is concealer and how is it used

کانسیلر چیست؟ کانسیلر یکی از لوازم آرایشی ها یی می‌باشد که تقریبا مهم تلقی می‌شود. تفاوت این کرم با کرم های فونداسیون این است که به نسبت غلیظ تر است. غلظت بیشتر این محصول برای رفع نواقص پوستی مانند انواع لک، جای جوش و حتی تیرگی های پوستی اهمیت دارد. در ادامه بیشتر به موضوع کانسیلر چیست می‌پردازیم.

  • کانسیلر چیست
  • کانسیلر چیست و چگونه استفاده میشود
  • کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد
  • کانسیلر چیست و کاربرد آن
  • کانسیلر چیست و نحوه استفاده

معمولا برای ایجاد رنگ پوست یکسان، از کانسیلر و کرم پایه استفاده می‌شود. تفاوت این دو لوازم آرایشی در این است که مواد کانسیلر رنگدانه بیشتری دارند، اگرچه کانسیلر و کرم‌پودر هر دو در رنگ‌های مختلف و زیادی وجود دارند.
از کانسیلر می‌توان به تنهایی یا به همراه کرم پایه استفاده کرد. برای استفاده از کانسیلر باید ابتدا هدفتان را مشخص کنید. برای محو کردن تیرگی و لکه‌های زیر چشم بهتر است قبل از زیرسازی ابتدا کانسیلر بزنید.
اما اگر هدف شما محو کردن جوش ها باشد، اگر با کرم زیرسازی آرایش را آغاز کنید، آرایش طبیعی‌تری خواهید داشت. همچنین اگر پوست خشکی دارید، پیش از برداشتن کانسیلر، سراغ مرطوب‌کننده بروید.

انواع کانسیلرهای آرایشی

کانسیلر در شکل ها و انواع متنوعی ساخته و به بازار عرضه می‌شود. هر کدام از این شکل ها دارای مزایا و معایب فراوانی است.

کانسیلر چیست و چگونه استفاده می شود؟

کانسیلر چیست و چگونه استفاده می شود؟

کاربران می‌توانند متناسب با سلایق و خواسته ای که دارند، یکی از انواع آن ها را انتخاب و استفاده نمایند. در ادامه در این مقاله شما را با انواع کانسیلر آشنا می‌کنیم.

مایع:

کانسیلر مایع تقریبا یکی از پرکاربردترین و بهترین نوع های آن می‌باشد؛ که برای تمام تیپ های پوستی می‌توان استفاده نمود.
خصوصا اگر صورت شما دارای پوست های معمولی و چرب است، استفاده از این نوع کانسیلر به شدت پیشنهاد می‌شود. از این محصول می‌توانید برای تمام پوست خود استفاده کنید و آرایشی صاف و یک دست و یک رنگ داشته باشید.

مدادی:

کانسیلرهای مدادی معمولا بر پایه کرم هستند که برای جوش‌های کوچک طراحی شده‌اند. این نوع از کانسیلرها برای فصل های گرم سال و همینطور برای افرادی که در مناطق گرم زندگی می‌‌کنند بسیار مناسب است.
این نوع کانسیلر ها شبیه خط چشم مدادی هستند که بسیار کم حجم هستند و پوشش دهی و ماندگاری بالایی را برای شما فراهم می‌‌کنند.

کانسیلر چیست و چگونه استفاده می شود؟

کانسیلر چیست و چگونه استفاده می شود؟

ماتیکی:

کانسیلرهای ماتیکی برای پوست‌ های خشک، طبیعی و حساس مناسب هستند. همانطور که از اسمش مشخص است، دارای ظاهر ماتیکی شکل هستند و هم به شکل مات و هم به شکل براق به بازار عرضه می‌شوند.
استفاده از این نوع کانسیلر ماندگاری بالایی دارد و پوششی متغیر بر روی پوست شما ایجاد می‌کند. این نوع کانسیلر برای زیر چشم و یا اصلاح تغییر رنگ در اطراف بینی و دهان بسیار مناسب است. برای مصرف این نوع کانسیلر باید خطوط را بر روی پوست بکشید و سپس آن را پخش کنید.

پودری:

نوع دیگر کانسیلر که کانسیلر پودری نام دارد، به شکل پودر مانند ساخته می‌شود و برای پوست های حساس، معمولی و خشک کاربرد بیشتر و مطلوب تری دارند. معمولا فقط به شکل مات تولید می‌شود و پوشش دهی متوسطی را به همراه دارند.
خرید و مصرف این ماده اغلب به افرادی که دارای پوست خیلی خشک و یا چین و چروک دار هستند، توصیه نمی‌شود. زیرا پس از استفاده از آن، ترک‌ ها و چین و چروک هایی روی پوست ایجاد می‌شود.

کانسیلر کرمی:

این نوع محصول آرایشی مناسب پوست های خشک، حساس و مختلط است. نحوه استفاده از آن بسیار آسان است و ماندگاری بالایی را برای خریداران و مصرف کنندگان عرضه می‌دارد.
بهترین نوع کانسیلر برای افرادی که با پوست های نرمال، حساس و مختلط هستند پیشنهاد می‌شوند. این نوع از کانسیلرها در طول روز کیفیت خود را از دست نمی‌دهند و پوست را دچار خشکی و پوسته پوسته شدن نمی‌کنند.

برای مطالعه بیشتر:

پرایمر چیست و چگونه استفاده می شود؟

انتخاب کانسیلر متناسب با رنگ پوست

یکی از دغدغه هایی که همیشه ذهن بانوان را درگیر می‌کند، انتخاب کانسیلر متناسب با رنگ پوستشان می‌باشد. این موضوع بسیار مهم تلقی می‌شود زیرا در نظر نگرفتن این موضوع ظاهر نامطلوبی برای شما ایجاد می‌کند.

کانسیلر چیست و چگونه استفاده می شود؟

کانسیلر چیست و چگونه استفاده می شود؟

کانسیلر مناسب پوست تیره و برنز باید پایه رنگ هلویی و صورتی داشته باشد. کسانی که رنگ پوست روشن و متوسطی دارند، بهتر است در هنگام خرید کانسیلر، رنگی را انتخاب کنند که حدود دو درجه از پوستشان روشن تر باشد.
کانسیلر سبز عموما برای پوشش لکه های قرمز و جای جوش و آکنه مصرف می‌شود. کانسیلر نارنجی برای افرادی با رنگ پوست تیره تعبیه شده است.

کانسیلر چیست و چگونه استفاده می شود؟

کانسیلر چیست و چگونه استفاده می شود؟

چگونه باید از کانسیلر استفاده کنیم؟

برای استفاده از کانسیلر ابتدا باید تعیین کنید که می‌خواهید از چه نوعی استفاده کنید. انتخاب آن باید اصولی و با توجه به تیپ پوستی و کاربردتان باشد.
بدین معنی که باید اطلاعاتی از پوست خود داشته باشید که دارای پوست خشک، معمولی یا چرب هستید. سپس باید مشخص کنید که انتظارتان از کانسیلر مورد نظر چیست. برای مثال رفع لک، جوش، تیرگی یا چروک. سپس باید یک کانسیلر از برندی معتبر و شناخته شده و قابل اطمینان انتخاب کرده و خرید نمایید.
در مرحله استفاده از این محصول آرایشی برای پوشش دهی بیشتر باید ابتدا از یک فاندیشن استفاده کنید و سپس بر روی آن از کانسیلر استفاده کنید. برای زدن کانسیلر از براش مخصوص کانسیلر، اسفنج یا انگشت خود استفاده کنید.
آن را به آرامی روی پوست خود پخش کنید تا خطی از آن روی پوستتان باقی نماند. به طور کلی کانسیلر مصرفی باید یک یا دو درجه از پوست شما روشن‌ تر باشد.
پس از زدن کانسیلر شما قادر خواهید بود از کرم پودر استفاده نمایید. زیرا استفاده از کانسیلر روی کرم پودر منجر به ایجاد ترک بر روی پوست شما می‌شود. توجه کنید که اگر پوست خشک دارید، قبل از استفاده از کانسیلر از مرطوب کننده استفاده کنید.
در این مقاله سعی کردیم به موضوع کانسیلر چیست، نحوه استفاده و انواع آن بپردازیم. در صورتی که سوالی در زمینه کانسیلر داشتید می‌توانید از طریق قسمت نظرات آن را ثبت کنید.

عشق آرایش ، کانسیلر چیست

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع، مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *